motion graphics
& redigering

070 43 48 066
daniel@livespace.se

atria

Rörlig video för Facebook och Instagram

En enklare video för Instagram och Facebook. För att den skulle fungera så klippets varje huvudperson ut från sin bakgrund och bakgrunden fylldes sedan in med olika verktyg i Photoshop.

Väl inne i After Effects sattes allting samman för att skapa en enkel men tilltalade kampanj för att locka in trainees till Atria.

logo animationer

Logo animation till videos

Tre utvalda logotyper som är animerade i After Effects. Alla dessa används i allt filmat material som skapas för de olika företagen. 

Det viktiga var att skapa ”impact” och bygga på den story som finns bakom varje logotyp. 

råbergs bil

Social media/reklam

Fick en bild av bilen och utifrån det skapades alla element och redigering kring den bilden. Allt annat du ser är skapat med andra bilder eller ritade.

Det var en väldigt tight deadline att få ut projektet samma eftermiddag. Men det är under de tillfällena som man drar nytta av erfarenhet och kunskap.

Fortsatte även göra fler annonser, både för Instagram och Facebook, samt fortsatte göra fler video/motion graphics projekt.

råbergs bil

Facebook video

Redigerade en video för att presentera ett erbjudande från Råbergs Bil i samarbete med Ford. Fick material från Ford, med en del olika vinklar och b-roll och typsnitt.

motive management

Facebook video

Detta är en kund som vi hade på Mortensen Media som vi tidigare har gjort statiska Facebook marketing för men som vi i detta fallet ville ta steget in i det rörliga.

Målet är att skapa ett motiverande video som skapar ett intresse för att boka in Motive Management.

råbergs bil

Facebook video

Samarbetet med Råbergsbil fortsätter med bilar från Mercedes Benz. I denna Facebook video så är det att skapa något intressant från endast ett par bilder. Allting samansatt i After Effects och musik redigerat samman i Premiere Pro.

mina tankar
om motion graphics

Mina tankar
Motion graphics projekt har kapaciteten att fånga en publik utöver något statiskt. Vare sig det är en enkel loop eller en genomtänkt video kampanj så finns det möjligheter att använda sig av både visual design och UX för att skapa den ultimata upplevelsen.

Men bara för att möjligheten finns så innebär det inte att den alltid ska tas. Utan en fast punkt och en stark art director för att pusha allting i mål. Hur man än vrider och vänder på det så är det minst 25 bilder i sekunden istället för en statisk bild.